30 november 2008

Fixardag numero uno

Söndag. Jag hatar söndagar. Dels för att de kopplas ihop med grått väder och för att de är den fastliggande pluggdagen. Och för att det är en pluggdag så är man ju hemma, och då måste man göra massa andra saker mitt i sitt pluggande som är så otroligt tråkigt. Tex nyss: "Anna? Kan du duka av bordet?" och "Anna? Du kan väl torka disken lite bara?". Jag ska väldigt noga betona att "frågorna" inte är frågor, utan påståenden. Så om du skulle komma med något liknande muttrande som "Åhh.. varför måste jag alltid torka?" eller "Men... jag gör ju en annan sak just nu..." så fungerar det inte. Det blir bara en sur stämmning och du måste endå torka disken. Tråååkiiiigt.

Idag blev min och Isadoras boxning på Sats Odenplan avbokad för att hon inte kunde somna inatt, hon hade endast sovit typ tre timmar. Så vi avbokade som sagt det. Vi ska träna vanligt imorgon innan skolan istället(börjar 12).
Vad ska jag göra idag då...? Hmm... jaha-adu. Jag ska vara en good girl och plugga matte, rättskunskap och skriva lite på min HBT redovisning. Senare på eftermiddagen tänkte jag träna, själv.. Eftersom att jag inte är bokad med någon idag så ska jag göra allt som jag inte hinner vanligtvis men endå måste göras (det är så skönt när man har gjort det också). Typ som städa, endast måttligt. Jag ska ju plugga också och jag ska plugga så mkt så att jag känner att jag ligger före den här veckan (tanken brukar spricka runt kl 19.00, då Gossip Girl börjar).

Vänta på senare uppdatering så kan jag ju utvärdera hur det gick..
XOXO / Frödeburk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bloggarkiv

Bloggintresserade